logo
logo
  • صفحه نخست
  • معرفی پی‌بار
  • مجله پی‌بار
  • دعوت به همکاری
  • در ارتباطیم

پی‌بار؛ سکان حمل‌و‌نقل هوشمند!

۲۹ تیر ۱۴۰۲

5 دقیقه زمان مطالعه

لجستیک و حمل و نقل هوشمند

 پی‌بار؛ سکان حمل‌و‌نقل هوشمند!

شرکت دانش‌بنیان پی‌بار در سال 1396 در پی  R&D گسترده در صنعت حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور و کشف نیاز مبرم این صنعت به تکنولوژی و خدمات بانکداری الکترونیک، آغاز به کار کرد. پی‌بار سامانه‌ای یکپارچه، منعطف و به‌روز است که برای شفاف‌سازی و نظم‌بخشی به ارتباطات متقابل صاحبان کالا، شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان و نیز ارائه خدمات بانکداری اینترنتی بانک تجارت، طراحی و پیاده‌سازی شده است. اینترنت بانک پی‌بار، مستقیما از سیستم فرای بانک تجارت استفاده می‌کند و خدمات لجستیک آن، به‌طور مستقیم به سامانه راهداری کل کشور متصل است. این سامانه با شناخت دقیق نیاز صنعت و ارائه راه‌حل‌های هوشمندانه لجستیک و بانکی، به‌سرعت توانست در بازار حمل‌و‌نقل کشور جایگاه ویژه خود را به‌عنوان اینترنت بانک لجستیکی، به‌دست آورد.

با استفاده از این سامانه، شرکت‌های حمل‌و‌نقل و صاحبان کالا، قادر خواهند بود که چرخه کامل فرایند حمل‌و‌نقل را از لحظه بارگیری در مبدا تا تخلیه در مقصد و تسویه حساب آنی با رانندگان، به‌خوبی مدیریت کنند.

مفتخریم که براساس ارزیابی انجام شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ، این شرکت از سال 1399 به‌صورت شرکت دانش‌بنیان در حوزه «فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای» تایید شده است و پیش‌تر، از سال 1397 به‌عنوان واحد فناور فعال در حوزه فناوری مالی با ایده محوری پلتفرم‌های تخصصی تسویه حساب بانکی ملی و بین‌المللی، در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران پذیرش شد و در ساختمان پارک، مستقر است.

چالش‌های صنعت حمل‌و‌نقل

 

گستردگی و پیچیدگی این صنعت، همواره چالش‌ها و مشکلاتی را نیز به همراه دارد؛ برای مثال در صنایع بزرگی چون فولاد، امکان مدیریت رانندگان، بارنامه‌های در مسیر مقصد و تخلیه، مشکلات لجستیکی بود و بسترهای سو استفاده و پولشویی احتمالی و عدم امکان تسویه حساب آنی با رانندگان از جمله مشکلات مربوط به بانکداری به‌شمار می‌آمد. چارچوب روش‌های سنتی حمل‌و‌نقل، بستری مناسب برای بهره‌برداری از راهکارهای هوشمند و پذیرش تکنولوژی‌های جدید بود و پی‌بار، با حفظ همین چارچوب‌ها، راه‌حل‌هایی خلاقانه و متناسب با نیاز صنعت طراحی و ارائه کرد؛ راه‌حل‌هایی که به بازیگران این صنعت، قدرت کنترل دقیق و همه‌جانبه فرایند حمل‌و‌نقل را می‌دهد و عوامل کندکننده را به‌ حداقل می‌رساند.

همه‌چیز، در یک پنل!

دیجیتال‌سازی و رصد بارنامه از زمان صدور تا تسویه حساب:  در این سامانه امکان دریافت کلیه بارنامه‌ها به‌صورت برخط و همزمان، وجود دارد؛ بدین ترتیب که علاوه بر دریافت کلیه جزئیات مربوط به بارنامه، کاربر امکان ورود اطلاعات به‌صورت دستی را نیز دارد. سیستم اتوماتیک پی‌بار، تمام جزئیات مندرج در بارنامه را در قالب بارنامه دیجیتال دسته‌بندی می‌کند و در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

امکانات بانکداری شرکتی: شما در سامانه پی‌بار می‌توانید بدون محدودیت زمانی، از کلیه خدمات بانکی شرکتی، به‌صورت بی‌واسطه بهره‌مند شوید و جهت مستند‌سازی و بایگانی، نسخه قابل چاپ کلیه رسیدهای پرداخت خود را دریافت کنید. این سامانه به پشتوانه خدمات گسترده بانک تجارت، کیفیت خدمات بانکی را به‌صورت شبانه‌روزی تضمین می‌کند.

سیستم گزارش‌گیری جامع: در این سامانه، مدیران قادر خواهند بود با تعیین مولفه‌های مهم مورد نظر خود، گزارش‌های کاربردی و سفارشی تهیه نمایند. این سامانه پس از پردازش و تبدیل اطلاعات به گزارش و تحلیل، کسب‌و‌کارها را قادر می‌سازد بر‌اساس داده‌های واقعی و قابل اعتماد، تصمیمات دقیق‌تری اتخاذ کنند.

امکان نوبت دهی هوشمند به پرداخت ها: سامانه پی‌بار، برای پرداخت های مربوط به بارنامه ها، بر اساس زمان بارگیری و تخلیه ثبت شده، برنامه ریزی می کند و کلیه پرداخت های مربوط به بارنامه ها، به ترتیب زمانی صورت می گیرد.

محاسبه و اعمال کسری بار به صورت خودکار: در این سامانه محاسبه انواع کسری بار به شرح زیر صورت می گیرد:

مبلغ کسری دستی: قابلیت ویرایش کسری بار توسط کاربر به صورت دستی برای هر کدام از بارنامه ها در سیستم وجود دارد.

کسری بار وزن: کسری هر بارنامه بر اساس وزن تخلیه نهایی، با مقایسه اختلاف وزن بار در زمان بارگیری و تخلیه، محاسبه و اعمال می شود.

مبلغ کسری نرخ حمل بار: کرایه حمل مقدار بار کسر شده، از مبلغ کل کرایه اولیه کسر می شود. این مبلغ بر اساس وزن (برحسب کیلوگرم) و نرخ حمل بار به ازای هر تن محاسبه می شود. بدین ترتیب صاحب کالا مجبور نیست بابت حمل بار کسر شده، کرایه حمل بپردازد.

مشاهده عملکرد لحظه ای کارکنان: در این سامانه، کلیه فعالیت های کاربران با دقت صد در صدی ذخیره می شود و امکان رهگیری کلیه عملیات انجام شده، به تفکیک نوع عملیات، زمان انجام و کاربر مربوطه وجود دارد.

ارائه افزونه های پایه و پیشرفته: پی‌بار، علاوه بر ارائه فیچرهای مورد نیاز در فرایند حمل‌و‌نقل جاده ای، با دریافت نظرات و نیازهای ویژه مرتبط با تخصص شما، افزونه های اختصاصی منطبق با نیاز صنعت خاص شما را نیز طراحی و اجرا می نماید.

مشتریان پی‌بار

امروز پی‌بار، به پشتوانه توان فنی تیم تکنولوژی و ظرفیت های عظیم بانک تجارت، توانسته است نقشی اساسی در زنجیره تأمین فولاد، تأمین کالای اساسی کشور و پتروشیمی ایفا  کند. مفتخریم که در این راه، شرکتهایی چون شرکت حمل‌و‌نقل بین المللی خلیج فارس، شرکت صنایع معدنی فولاد خراسان، شرکت طلوع فجر مکران سنگان، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی فلات الوند، شرکت صبا فولاد خلیج فارس، شرکت فولاد غدیر نی ریز و ... به ما اعتماد کرده اند و در حال استفاده از این سامانه هستند.

نگاهی به آینده

تیم جوان و پویای پی‌بار، همواره نگاهی به آینده دارد و با رصد تکنولوژی های روز دنیا، هدف خود را دیجیتالی کردن کل اکوسیستم حمل‌و‌نقل کشور قرارداده است که با سرمایه گذاری بانک تجارت برای توسعه این سامانه، دستیابی به این هدف چندان دور از ذهن نخواهد بود.

 

تازه ترین‌ها

logo
پی‌بار، یک دستیار هوشمند، امن و توانمند برای کاربران صنعت حمل‌و‌نقل است که با امکان مدیریت حمل‌و‌نقل هوشمند و در نهایت با پرداخت‌ آنلاین مبلغ کرایه حمل بارنامه به رانندگان، چرخه کاملی از خدمات را در اختیار کاربران قرار داده است.

نگاهی به پی‌بار

  • درباره پی‌بار
  • چرا پی‌بار؟
  • فرهنگ پی‌بار
  • دعوت به همکاری
  • ارتباط با پی‌بار

گواهینامه‌ها

logo
logo
logo
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پی‌بار است.