logo
logo
  • صفحه نخست
  • معرفی پی‌بار
  • مجله پی‌بار
  • دعوت به همکاری
  • در ارتباطیم

پرداخت بارنامه؛ راهکارهای جدید و کارآمد

۲۷ آبان ۱۴۰۲

4 دقیقه زمان مطالعه

لجستیک

پرداخت بارنامه؛ راهکارهای جدید و کارآمد

آیا شما صاحب کالا هستید و بارنامه‌های زیادی برای شما صادر می‌شود؟ اگر پاسخ شما مثبت است، احتمالاً با چالش‌های پرداخت بارنامه آشنا هستید. پرداخت بارنامه به‌صورت سنتی می‌تواند زمان‌بر و پرهزینه و پر از چالش باشد.
در این مقاله، راهکارهای جدید و کارآمد پرداخت بارنامه را بررسی می‌کنیم. با استفاده از این راهکارها، می‌توانید به‌موقع و بدون دردسر تسویه بارنامه ها را با رانندگان انجام دهید.

Untitled-2 (1).webp

نکات مهم و قانونی پرداخت بارنامه

طبق اعلام سازمان راهداری کشور تسویه حساب مالی کامیون‌داران باید به‌موقع و بدون هیچ تعللی انجام شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که در این تسویه حساب باید مورد توجه قرار گیرد، پرداخت بارنامه است. 
معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور اعلام کرده است که تسویه حساب مالی کامیون‌داران باید به‌موقع و بدون هیچ گونه تعللی انجام شود؛ لذا، در صورت ارسال هرگونه گزارش از تاخیر در پرداخت مطالبات رانندگان، شرکت متخلف ابتدا مکلف به ارائه توضیحات شده و سپس درصورت غیر موجه بودن آن توضیحات، با آن شرکت برخورد خواهد شد.
درست است که تخلفات مربوط به پرداخت بارنامه‌ها و یا خرید فروش آن در بازار سیاه، خارج از پایانه‌های باری کشور صورت می‌پذیرد، اما به هر حال شرکت حمل‌و‌نقل موظف است که مبلغ بارنامه را فقط با شخص راننده کامیون تسویه کند.

شیوه‌های پرداخت بارنامه

شما برای پرداخت مبلغ کرایه حمل بارنامه از چه شیوه‌ای استفاده می‌کنید؟ به‌صورت نقدی با راننده تسویه حساب می‌کنید؟ پول را به حساب او واریز می‌کنید؟ یا از سامانه‌های فینتک لجستیک استفاده می‌کنید؟ 

پرداخت نقدی یا مدت‌دار بارنامه

تا چندی پیش شیوه رایج پرداخت کرایه حمل بارنامه به رانندگان، شیوه پرداخت نقدی بوده است؛ به این معنی که راننده پس از تحویل بار به مقصد، مبلغ بارنامه را یا به‌صورت وجه نقد و یا چک روز دریافت می‌کرده است، اما گاهی به‌دلیل کمبود وجه نقد یا نقدینگی حساب صاحب کالا، ناچار بود چک مدت‌دار نیز بپذیرد تا معطل نشود و بتواند برای دریافت بار بعدی، انبار صاحب کالا را ترک کند.

پرداخت بارنامه با مراجعه حضوری به بانک

شیوه‌های سنتی پرداخت بارنامه برای صاحبان کالا با تعداد بارنامه‌های زیاد پاسخگو نیست. این شیوه‌ها نیاز به وجه نقد یا صدور چک‌های زیادی دارد که می‌تواند باعث مشکلاتی مانند کندی فرایند پرداخت، احتمال خطا، و هزینه‌های بالا شود.
پرداخت در بانک گزینه مناسب‌تری است، اما محدودیت‌های بانکی و خطاهای انسانی آن را نیز با چالش‌هایی مواجه می‌کند. راهکار مناسب‌تر، استفاده از سامانه‌های پرداخت آنلاین است که امکان پرداخت سریع، آسان و ایمن را فراهم می‌کنند.

پرداخت آنلاین بارنامه

در حال حاضر، مطمئن‌ترین و ساده‌ترین شیوه پرداخت بارنامه، پرداخت آنلاین از سامانه‌های مدیریت حمل‌ونقل است. در این شیوه، کاربر در حال مدیریت فرایند حمل‌ونقل به صورت الکترونیک است؛ یعنی از لحظه صدور بارنامه، اطلاعات بارنامه را به صورت آنلاین مشاهده می‌کند و وقتی بار به مقصد می‌رسد، روند توزین و تخلیه در انبار را نیز طی می‌کند و وقتی نوبت به پرداخت می‌رسد، می‌تواند به راحتی، کرایه حمل بارنامه را به شماره حساب راننده اول یا راننده دوم، واریز کند. 

سامانه پرداخت بارنامه پی‌بار

یکی از این سامانه‌های مدیریت حمل‌ونقل و پرداخت بارنامه، سامانه پی‌بار است؛ که با استفاده از آن می‌توانید پرداخت بارنامه را به‌صورت آنلاین و ایمن انجام دهید. در ضمن در سامانه پرداخت بارنامه پی بار می‌توانید استعلام بارنامه خود را به صورت آنلاین و لحظه‌ای انجام دهید.

Untitled_11_70af775f6c.webp

با استفاده از سامانه پرداخت بارنامه پی‌بار، می‌توانید:

  • از لحظه صدور بارنامه، اطلاعات بارنامه را به‌صورت آنلاین مشاهده کنید.

  • وقتی بار به مقصد رسید، روند توزین و تخلیه در انبار را نیز طی کنید.

  • کرایه حمل بارنامه را به‌راحتی، به شماره حساب راننده واریز کنید.
    برای تجربه پرداخت بارنامه به‌صورت آنلاین و ایمن، همین امروز دمو رایگان پی‌بار را دریافت کنید. برای دریافت دمو رایگان، کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.






 


 
 

تازه ترین‌ها

logo
پی‌بار، یک دستیار هوشمند، امن و توانمند برای کاربران صنعت حمل‌و‌نقل است که با امکان مدیریت حمل‌و‌نقل هوشمند و در نهایت با پرداخت‌ آنلاین مبلغ کرایه حمل بارنامه به رانندگان، چرخه کاملی از خدمات را در اختیار کاربران قرار داده است.

نگاهی به پی‌بار

  • درباره پی‌بار
  • چرا پی‌بار؟
  • فرهنگ پی‌بار
  • دعوت به همکاری
  • ارتباط با پی‌بار

گواهینامه‌ها

logo
logo
logo
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پی‌بار است.