logo
logo
  • صفحه نخست
  • معرفی پی‌بار
  • مجله پی‌بار
  • دعوت به همکاری
  • در ارتباطیم

5 نرم افزار مدیریت لجستیک

۱۱ دی ۱۴۰۲

5 دقیقه زمان مطالعه

لجستیک

5 نرم افزار مدیریت لجستیک

امروزه، بیشتر کسب و کارها سریعاً پیشرفت می‌کنند، اما به سیستم‌های مدیریت لجستیک نامنظم و بدون ساختار متکی هستند.

با این پیشرفت سریع، مدیریت هم زمان موجودی، سفارش‌ها و قابلیت تحویل برای تیم‌های لجستیک چالش برانگیز  شده است.

اگر می خواهید در این بازار رقابتی دوام بیاورید نمی توانید بر اساس حدس و گمان، میزان عرضه و تقاضا را مدیریت کنید. شما باید بر اساس داده‌‌ها میزان عرضه و تقاضا را رهگیری کنید و رهگیری دقیق بر اساس داده، نیاز به  ابزار دارد.

در این مقاله بهترین و بروزترین نرم‌افزارها برای مدیریت بهینه لجستیک را به شما معرفی خواهیم کرد.

Picture-For-Blog6.webp
نرم افزار لجستیک

نرم‌افزار لجستیک، زنجیره تامین محصولات را از زمان تولید تا رسیدن به دست مصرف‌کننده را مدیریت می‌کند که شامل کنترل حمل‌ونقل، موجودی، انبار، و ردیابی سفارش می‌شود. این نرم‌افزارها همچنین به نام نرم‌افزار مدیریت لجستیک (LMS) هم شناخته می‌شوند.

این نرم افزار ها باعث می‌شود سرعت و دقت لجستیک بالا برود و از خطاهای نیروی انسانی جلوگیری کند. نکته‌ای که وجود دارد این است که نرم افزارهای لجستیک زیادی در مارکت وجود دارد اما سوال اینجاست که چه نرم‌افزاری مناسب کسب و کار شماست؟!


5 معیار انتخاب نرم افزار لجستیک

وقتی نوبت به خرید نرم‌افزار لجستیک می‌رسد، هیچ‌گونه معیار ثابتی را نمی‌توانیم در نظر بگیریم. کسب و کاری که شما در آن هستید برای خرید نرم افزار مهم است.

قیمت هر کدام از نرم‌افزارها با توجه به فیچرهایی که دارند متغیر است اما در اینجا چند نکته میتواند به شما کمک کند که چه نرم‌افزاری برای شما مناسب است.

  1. قابلیت رویت زنجیره تامین: به دنبال ابزارهای لجستیکی باشید که نمای کاملی از کل عملیات لجستیک شما، از تامین تا ارسال را ارائه دهد.
  2. مدیریت هم زمان: نرم‌افزار باید دارای ردیابی سریع و داشبوردهای گرافیکی مناسب برای نظارت بر KPIهای کسب‌وکار شما باشد.
  3. ادغام (Integrations): اطمینان حاصل کنید که نرم افزار قابلیت ادغام با سیستم های CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) و ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی) شما را داشته باشد. یکپارچه‌سازی، بین چندین پلتفرم وظایف دستی یا دوبار ورود داده را حذف می‌کند.
  4. متناسب با کسب و کار: نرم افزار لجستیکی را پیدا کنید که با اندازه عملیات شما، حجم محموله‌ها و دسته محصولاتی که با آن سروکار دارید مطابقت داشته باشد.
  5. مقیاس پذیری: اکثر ابزارهای لجستیک مبتنی بر فضای ابری هستند و به سرعت با نیازهای در حال گسترش کسب و کار سازگار می‌شوند. با این حال، مطمئن شوید که نرم‌افزار قابلیت مقیاس پذیری در حجم بزرگ داده را داشته باشد.

در نهایت، فیچرهای اصلی و عملکرد نرم‌افزار مدیریت لجستیک بیشترین اهمیت را دارند. آنها عمیقاً بر تجربه شما از استفاده از نرم افزار در سناریوهای دنیای واقعی تأثیر می گذارند.

در ادامه لیستی از بهترین نرم افزارهای مدیریت لجستیک را به شما معرفی خواهیم کرد.

5 نرم افزار کاربردی برای مدیریت لجستیک 
 

در این بخش 5 ابزار از بهترین ابزارهای مدیریت لجستیک را به شما معرفی می کنیم.

1. ClickUp

ClickUp یک ابزار مدیریت پروژه و همکاری مبتنی بر ابر است. در حالی که موارد استفاده از آن به طور گسترده گسترش یافته است، در این مورد، ClickUp به طور موثر موجودی و عملیات لجستیکی را برای مشاغل در هر اندازه مدیریت می کند.

projects.png

شما می توانید از گالری ClickUp از قالب‌های اختصاصی برای مدیریت عملیات در تمام جنبه‌ها استفاده کنید.

این قالب‌ها شامل:

  • مدیریت موجودی 
  • الگوهای KPI انبار
  • قالب‌های مدیریت پروژه چابک کلیک‌آپ می‌شود.

2. SAP

نرم افزار مدیریت حمل و نقل SAP با اختصار SAP TM بخشی از رویکرد طراحی برای عملیات SAP با هدف بهینه سازی زنجیره تامین است.

SAP-Business-One-Dashboard-1400x735.jpeg

نرم افزار به اندازه‌ای گسترده و همه کاره است که حتی می‌تواند بار را برای زنجیره تامین شما برنامه ریزی، اجرا و تسویه حساب کند. علاوه بر اینSAP، می‌تواند اتوماسیون را در برنامه لجستیک خود ادغام کند.

3. Paybaar

پی‌بار یک نرم افزار کاملا ایرانی است که توسط هلدینگ پیراد طراحی شده است. سامانه پی‌بار می‌تواند بخش بزرگی از عملیات لجستیک صنایع بزرگ را انجام دهد. پی‌بار می تواند مدیریت موجودی، عملیات حسابداری و علاوه بر آن پرداخت‌های بانکی لجستیک را به صورت درون نرم افزاری انجام دهد.

Untitled_11_70af775f6c.webp
امروز پی‌بار یکی از ابزارهای اصلی لجستیکی و پرداخت لجستیکی صنایع بزرگ ایران است. که می‌توانید برای مشاهده کامل امکانات سامانه پی‌بار و دریافت دمو رایگان روی لینک زیر کلیک نمایید.


4. NetSuite Cloud ERP


NetSuite Cloud ERP راه‌حل مدیریت لجستیک را برای کسب و کار شما ساده می کند - از رسیدگی به امور مالی گرفته تا بهینه سازی پردازش سفارش، مدیریت موجودی، و عملیات انبار.

featured-netsuite-dashboard.jpg

NetSuite ابزارهای مناسبی را برای تیم های لجستیک ارائه می دهد تا عملیات را به طور موثر مدیریت کنند.


5. Zoho Inventory

Zoho Inventory یک نرم افزار مدیریت انبار و موجودی با کاربری آسان است که برای مشاغل جدید طراحی شده است.

zoho-inventory-dashboard-1400x741.jpeg

اگر کسب‌وکار شما به کانال‌های فروش مختلف متصل است، به این نرم‌افزار لجستیکی برای مدیریت خطوط تولید و افزایش فروش و اعمال کنترل در انبارهای گسترده نیاز دارید.

تازه ترین‌ها

logo
پی‌بار، یک دستیار هوشمند، امن و توانمند برای کاربران صنعت حمل‌و‌نقل است که با امکان مدیریت حمل‌و‌نقل هوشمند و در نهایت با پرداخت‌ آنلاین مبلغ کرایه حمل بارنامه به رانندگان، چرخه کاملی از خدمات را در اختیار کاربران قرار داده است.

نگاهی به پی‌بار

  • درباره پی‌بار
  • چرا پی‌بار؟
  • فرهنگ پی‌بار
  • دعوت به همکاری
  • ارتباط با پی‌بار

گواهینامه‌ها

logo
logo
logo
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پی‌بار است.