logo
logo
  • صفحه نخست
  • معرفی پی‌بار
  • مجله پی‌بار
  • دعوت به همکاری
  • در ارتباطیم

پای صحبت مهندس پژمان حسینی

۳۰ تیر ۱۴۰۲

4 دقیقه زمان مطالعه

گفتگو

پای صحبت مهندس پژمان حسینی

مشتریان درباره پی‌بار چه می‌گویند؟

 

«تفاوت پی‌بار با سایر سیستم‌هایی که در شرکت‌های گروه تا به حال از آنها استفاده کرده‌ایم، در سه مزیت عمده آن است؛ نیروی انسانی خبره، مدیریت کارآمد و ابزار به‌روز و مدرن. »

_دکتر پژمان حسینی، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت حصین

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج فارس

«شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی خلیج فارس» بزرگ‌ترین عضو مجموعه گروه شرکت‌های ایده‌آل شهرآرا است که بیشتر شرکت‌های گروه در زمینه حمل‌و‌نقل شرکتی، اتوبوسرانی، حمل‌و‌نقل اختصاصی (VIP) و سرویس‌های ادارات فعالیت می‌کنند. شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس با بیش از 31 شعبه و 80 نمایندگی در سراسر کشور، بیش از 40 سال است که در زمينه حمل کالای اساسی کشور (گندم، برنج، شکر و روغن) و حمل پسماند در حوزه بین‌الملل نیز فعال است. شرکت خلیج فارس بخش بزرگی از حمل‌و‌نقل کالای اساسی کشور و آرد را برعهده دارد و در این صنعت پیشرو به‌شمار می‌آید.

«حصین» یکی دیگر از شرکت‌های گروه است که در حوزه فناوری اطلاعات و حمل‌ونقل فعالیت می‌نماید و هدف اصلی آن، علاوه‌بر انجام امور مربوط به شرکت‌های گروه، فعالیت در کل صنعت حمل‌و‌نقل و استفاده از فناوری‌های نوین در حمل کالا در کشور است. اين شركت توليد‌كننده سامانه‌ جامع حمل‌ کالای اساسی كشور، بازارگاه و سامانه توزیع و نظارت و حمل آرد با نام آردبان است.

چالش‌های ما

با توجه به موقعیت استراتژیک کشور در منطقه و قرارگرفتن در میانه کریدور حمل‌ونقلی، ما در حوزه حمل‌و‌نقل زمینی، ریلی و دریایی (به‌زودی) با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو هستیم. کشور ما متأسفانه به دلایل گوناگونی از جمله زیرساخت‌های نامناسب، شرایط بین‌المللی و مهم‌تر از همه، ضعف در حوزه آی‌تی، کم‌ترین بهره‌برداری را از این مزیت دارد و نقطه ضعف بزرگ صنعت حمل‌و‌نقل در حوزه آي‌تي نیز، مربوط به تراكنش‌هاي بانكي براي پرداخت آنلاین کرایه است.

مأموریت شرکت حصين نیز ايجاد زبان مشترك ميان شركت‌هاي حمل‌و‌نقل و صنعت فناوری اطلاعات تعریف شده است. خوشبختانه به‌واسطه حضور فينتك‌ها و استارتاپ‌ها، در بانكداري الكترونيك گام‌هاي موثري برداشته شده، ولی متأسفانه، هنوز تا بانكداري الكترونيك راه زيادي در پیش است و ما چالش‌های زیادی پیش‌رو داریم؛ برای مثال در حوزه حمل‌ونقل در ابتدای راه فناوری هستیم.

ما و پی‌بار

پس از مذاکرات اولیه پی‌بار با شرکت خلیج فارس در اوایل سال 1399، همکاری ما با این شرکت آغاز شد. دانش ما از صنعت حمل‌و‌نقل به‌واسطه حضور در صنعت و توان پی‌بار در عملیات بانکی و پرداخت بارنامه، ترکیبی مؤثر تشکیل داد که نتیجه آن برای هر دو طرف بسیار مطلوب بود. با توجه به حساسیت بالای عملیات پرداخت آنلاین، ما بسیار محتاطانه عمل کردیم و در یک مرحله تعداد زیادی بارنامه را از طریق پی‌بار به‌صورت آنلاین، به رانندگان پرداخت کردیم و پس از آن، پی‌بار توانست به‌سرعت اعتماد مجموعه را جلب نماید و هم‌اکنون، عملیات بانکی و پرداخت آنلاین کرایه حمل رانندگان شرکت را در حجم بالایی مدیریت می‌کند. همکاری ما و پی‌بار به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و به پشتوانه این تجربه مطلوب، برنامه همکاری در زمینه‌های دیگر را نیز داریم. 

چرا پي‌بار؟

این تنها تجربه ما در استفاده از سامانه‌های خارج از سازمان نبود و تقریباً هر بازارگاه و سیستم پرداختی، به‌سراغ خلیج فارس که بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل جاده‌ای کشور است، آمده بود، اما جمع سه فاکتور اساسی نيروي انساني خبره، مديريت کارآمد و ابزار به‌روز و مدرن، در كمتر مجموعه‌اي ديده مي‌شود. پی‌بار نسبت به تمام سیستم‌هایی که ما از آنها استفاده کرده بودیم، برتری‌های آشکاری دارد و از طراحی محصول درستی برخوردار است.

نکته ارزشمند پیرامون پی‌بار این بود که تمام کارکنان و کارشناسان این مجموعه، بسیار مشتاق به تکامل و بلوغ سامانه بودند و در این راستا، همراهی کاملی با مشتری داشتند. خوشبختانه این تعامل تنگاتنگ میان شرکت حصین و شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی خلیج فارس از یک سو و پی‌بار و بانک تجارت از سوی دیگر ایجاد گردید و همچنان ادامه دارد؛ زیرا ما به‌واسطه حضور در قلب این صنعت، نيازهاي اصلي آن را مي‌شناسيم و پي‌بار، اين نيازها را در زمینه مدیریت فرایند حمل‌و‌نقل جاده‌ای شناسايي و برطرف می‌کند و اين يعني بهبود تجربه مشتري. همين تجربه خوشايند است كه سبب همكاري و تعامل نزديك ما با پي‌بار شده و این امر، شناخت پي‌بار را از صنعت حمل‌و‌نقل تا حد زیادی، ارتقا بخشيده است.

در نهایت با پشتوانه بانک تجارت و نگاه درست این بانک به صنعت حمل‌ونقل از طریق سامانه پی‌بار و حمایت از مشتریان خود مانند شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس و شرکت حصین، ترکیب مناسب و برنده را ایجاد نموده است که در جهت ارتقا ارائه خدمت و توسعه فناوری و فینتک در صنعت حمل‌ونقل مؤثر خواهد بود.

 

تازه ترین‌ها

logo
پی‌بار، یک دستیار هوشمند، امن و توانمند برای کاربران صنعت حمل‌و‌نقل است که با امکان مدیریت حمل‌و‌نقل هوشمند و در نهایت با پرداخت‌ آنلاین مبلغ کرایه حمل بارنامه به رانندگان، چرخه کاملی از خدمات را در اختیار کاربران قرار داده است.

نگاهی به پی‌بار

  • درباره پی‌بار
  • چرا پی‌بار؟
  • فرهنگ پی‌بار
  • دعوت به همکاری
  • ارتباط با پی‌بار

گواهینامه‌ها

logo
logo
logo
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به پی‌بار است.